Tjong i buljongen




Det kvittar ju vilken kanal man än tittar på. Allt ska vara skinny för att anses vara snyggt.
Jag älskar att titta på smala människor, missförstå mig rätt! :)

Är det inte smala tjejer som står och plutar med läpparna och guppar med rumpan,
så är det överviktiga som ska göea allt för att bli som dessa guppibruttorna.

Jag ska inte hålla "Blondinbella"-propaganda, men det är ju helt otroligt att man kan få en så skev
syn på den finaste vi har, vår kropp.

Tro mig, jag har inte behandlat min kropp väl. Men säg, vem gör det numera.
Ätstörningar ter sig på fler sätt än endast anorexi/bullimi, tänka sig va?
Det kan vara att man tränar alltför mycket och är alldeles för fokuserad på mat/dryck.

Självklart ska man tänka sig för vad man äter.
Glass och cola till middag är väl kanske ingen hit. Men ja ni förstår vad jag menar.

Det jag vill komma fram till är att har man halkat in på detta bananskal i detta trams
är det fan inte lätt att ta sig ur det.
Tankarna finns kvar vare sig man vill eller ej.
Handlingar behöver inte vara den stora boven. Det räcker gott & väl med en boven som sitter på axeln
och framkallar den berömda skaduverkligentaentillbit - ångesten!

Handlingarna har jag gömt undan för mitt förnuft. Det vill jag inte veta av.
Boven vill dock inte försvinna.

Det sorgliga med det är, att det är så sjukt vanligt.



Tänk om man istället för att lägga all den negativa energin på kämpa mot sin själv,
kunde göra det till något bra.
Ta hand om sin kropp istället för att missunna sig.




Jaha vilket inlägg detta blev då
=)






Många järn i elden, i love it.






Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0