Kyckling på måndag då mår man riktigt bra...






Blev lite tråkigt att sitta inne så jag och Bastian tog vårt pick & pack och traskade ner till Svalövssjön.
Han fick en "insektsamlargrej" med förstoringsglas i födelsedagspresent som vi tog med,
så det blev insektsjakt på väg till sjön. Och lite Pippiinspirerat hade vi "sakletardag".

Jag älskar att göra lite så spontana saker.
Det gör nog Bastian också.




Nu sitter jag och väntar på att kycklingen blir färdig. Kurrar litta i kaggen nu.



Igårkväll gick min gamlamormor Svea bort. 93 år gammal blev hon.
Hon somnade lugnt och stilla in, lilla Svea.
Jag minns när vi var små & hälsade på henne i Landskrona, då hade hon bakat stoora goda blåbärsmuffins.
Jag minns fortfarande hur det såg ut hemma hos henne...

Hon har det säkert bra där hon är nu.






Snart kommer Jenifer ner. Och tar en öl med mig och mamma. Och åker radiobilar.
Haha!


Bye

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag får beklaga sorgen. Hon va så snäll o go lilla Svea. kram

2009-08-17 @ 17:09:24
Postat av: Anonym

Tack för dom fina orden om min mormor Stina. Ja hon har levt ett långt o fint liv så hon har det bara bra nu

Kram Pappa

2009-08-17 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0