Pendla



Den dag jag har körkort & bil kommer jag...
Ja det kommer bli så in i bombens skönt ialla fall. En sak som är säker.

Sitter hemma hos mamma, som nu då är hemma hos mig, och passar Bastian,
för jag ska kunna ta mig till jobb imorgonbitti.
Jäkla busstrafik från Svalöv. Det går inte att vara på jobb under helgen förrän vid 9.
Det fungerar inte.


Jisses vad här är tyst. Orkar inte sätta igång tv:n. Det får bli sängen strax. Ögonen siktar inte symmetriskt vill jag lova.



Jag är på sånt här "jag vill.." -humör.
Jag vill fixa så körkortet blir färdigt, måla klart sovrummet, till Ullared & shoptillidrop.
Och kasta av mig ett par kilo, men det sistnämnda känns mer och mer hopplöst för varje ångestladdad funderare.
Såå, what to do?
Jag får snurra in på hm`s sida en stund då.
Det fungerar alltid.




Snart är det Mikaelimarknad wihoo.
Hehe. Dock inte riktigt lika entusiastisk längre.
För många herrans år sedan var det årets händelse i Trelleborg.
Springa rundor med sina vänner, spana efter killar, dricka billigastmöjliga öl och bara vara, tonåring.
Roligt att tänka tillbaka på gamla minnen med gamla vänner.


Men jag måste säga att jag ser fram emot det. För att se Bastians leende när han ser alla karuseller, ballonger och allt som har med Spiderman att göra :)
Det är grejor det.
Att se honom bli glad överträffar allt annat.



Varför åt jag den där glassen nyss?
Dömätt nu innan bedtime. Oh.


Nästa vecka får jag reda på ifall jag kommer in på högskolan eller ej.
Kanske redan har skrivit det här...
Jag är excited ialla fall.


Over and out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0